Obsługa podróży służbowych od 2004 roku

Nowości

Qatar Airways: Nowa klasa biznes w Dreamlinerach 787-9

Qatar Airways zaprezentuje w przyszłym roku nowe boeingi 787-9, których zaletą będzie w pełni prywatna i odizolowana klasa biznes. Dreamliner Qsuite będzie miał inną konstrukcję niż większość A350 i B777, którymi również dysponuje katarski przewoźnik.

Nowa klasa biznes w Boeingach 787-9 Qatar Airways będzie podobna do tej z B787-8, a także Airbusa A380 i wcześniejszych A350-900. Jego zaletami będzie bezpośredni dostęp do korytarza, mnóstwo przestrzeni osobistej i w pełni płaskie łóżko.

Qatar Airways miał zaprezentować Dreamlinera Qsuite podczas targów turystycznych w Berlinie, które miały rozpocząć się 4 marca. Gwałtowne rozprzestrzenienie się pandemii koronawirusa pokrzyżowało jednak wydarzenie, które zostało odwołane. Kluczowymi cechami zmodyfikowanego projektu jest co najmniej 20 proc. mniejsza waga modułu niż w oryginalnym projekcie. Niższa będzie również wysokość przesuwanych drzwi.

Sąsiednie apartamenty na środku kabiny klasy biznesowej Boeinga 787-9 będzie można połączyć. To pozwoli stworzyć wspólny podwójny apartament, wyposażony w podwójne łóżko. W przeciwieństwie jednak do możliwości Airbusa A350 i Boeinga 777 Qsuites, cztery apartamenty nie mogą stać się obszernym pojedynczym z przestrzenią odpowiednią dla rodzin lub grupy przyjaciół.

Dreamliner Qsuite będzie wyposażony również w najnowszy fotel dla klasy ekonomicznej, który zaprojektował włoski producent Optimares. Jego odchylenie w momencie startu i lądowań wyniesie sześć stopni, a pełny rozkład osiągnie 19 stopni, nie naruszając przy tym przestrzeni pasażera z tyłu.

Przewoźnik z Kataru planuje również moduły klasy biznesowej „mini-Qsuite” w samolotach A321neo i A321neoLR, które również będą obsługiwać rejsy o większym zasięgu i będą stopniowo dostarczane od 2022 roku.

Qatar Airways zamówiły na 30 samolotów Boeing 787-9. Siedem zostało przekazanych jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa, która nagle przerwała rozwój flot wielu linii lotniczych. Wszystkie dostawy od Airbusa i Boeinga zostały wstrzymane do co najmniej 2022 roku. Nowe B787-9 miały zastąpić starsze i mniejsze B787-8, które planowano wynająć innym przewoźnikom. Podobny los czekał A330.

8 lipca 2020