Wizz Air odebrał pierwszy samolot Airbus A321XLR otwierając nową erę w podróżach długodystansowych dla ultratanich linii
Wizz Air poinformował o odbiorze swojego pierwszego samolotu Airbus A321XLR. To historyczne wydarzenie nie tylko dla przewoźnika, ale i całego sektora ultraniskokosztowych linii lotniczych (ULCC), który po raz pierwszy zyskuje możliwość realizacji międzykontynentalnych połączeń bez konieczności użycia szerokokadłubowych maszyn.
Airbus A321XLR to najnowszy przedstawiciel rodziny A320neo, wyróżniający się wyjątkowym zasięgiem wśród wąskokadłubowych samolotów. Dzięki tej technologii Wizz Air będzie mógł oferować loty trwające ponad sześć godzin, łącząc niskie ceny z podniesionym standardem komfortu oraz ograniczoną emisją CO₂ w przeliczeniu na pasażera.
Nowe możliwości dla pasażerów
Dzięki zwiększonemu zasięgowi A321XLR, linia planuje uruchomienie bezpośrednich połączeń do kierunków dotychczas zarezerwowanych głównie dla tradycyjnych przewoźników długodystansowych. Model ten pozwala na obsługę nowych tras z wykorzystaniem jednej klasy ekonomicznej, eliminując potrzebę przesiadek i jednocześnie zachowując atrakcyjny poziom cen.
Pasażerowie mogą spodziewać się:
- przestronnych, nowoczesnych kabin w charakterystycznym stylu Wizz Air,
- większej liczby bezpośrednich połączeń międzykontynentalnych,
- niższych cen biletów przy utrzymaniu wysokiego komfortu podróży,
- znacznie niższego śladu węglowego w porównaniu do samolotów szerokokadłubowych.
Oficjalna prezentacja w Hamburgu
Podczas ceremonii odbioru w centrum dostaw Airbusa w Hamburgu, Chief Corporate Officer Wizz Air, Owain Jones, zaznaczył:
– Odbiór pierwszego A321XLR to przełomowy moment zarówno dla nas, jak i naszych pasażerów. To efekt ponad 20-letniej współpracy z firmą Airbus i kluczowy element naszej strategii „Customer First”. Ten model umożliwia nam oferowanie międzykontynentalnych połączeń w bezkonkurencyjnych cenach, z zachowaniem wysokiej efektywności i niskiej emisji – powiedział.
Strategiczna inwestycja w ramach „Customer First”
Wprowadzenie A321XLR to element nowej strategii „Customer First Compass”, która ma na celu dalsze podnoszenie jakości obsługi oraz umacnianie pozycji rynkowej Wizz Air. Przewoźnik zamówił ponad 300 nowych samolotów i konsekwentnie buduje jedną z najmłodszych i najbardziej efektywnych flot w branży, obsługując trasy w Europie, Azji Środkowej, Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Głos partnerów technologicznych
– A321XLR to przełom w klasie wąskokadłubowej – powiedział Benoît de Saint Exupéry, Dyrektor Handlowy Airbus. – Wizz Air jako pierwszy na świecie operator tego modelu napędzanego silnikami Pratt & Whitney zyskuje dostęp do niespotykanego dotąd zasięgu i udźwigu, co przekłada się na dalszy rozwój siatki połączeń i większe możliwości ekspansji.
Z kolei Rick Deurloo, prezes działu silników komercyjnych w Pratt & Whitney, podkreślił znaczenie wydajnych silników GTF: – Nowoczesna technologia pozwala na znaczne obniżenie zużycia paliwa i kosztów operacyjnych. To ogromny atut w obecnych realiach rynkowych.
Mniej emisji, więcej recyklingu
Samolot wyposażono również w nowoczesne fotele pokryte materiałem Essence firmy Gen Phoenix – produktem pochodzącym z recyklingu, wpisującym się w strategię gospodarki obiegu zamkniętego. – Nasza współpraca z Wizz Air trwa już niemal 15 lat i cieszymy się, że linia tak konsekwentnie realizuje założenia zrównoważonego rozwoju – powiedział John Kennedy, prezes Gen Phoenix.
Nowy rozdział dla Wizz Air
Odebrany A321XLR to pierwszy z sześciu samolotów tego typu, które dołączą do floty Wizz Air w 2025 roku. Przewoźnik zapowiada wkrótce uruchomienie nowych tras międzykontynentalnych i dalsze ogłoszenia w ramach rozwoju strategicznego programu „Customer First”.
– Wizz Air konsekwentnie wyznacza nowe standardy podróży lotniczych, łącząc przystępne ceny, komfort pasażera i odpowiedzialność środowiskową. A321XLR to początek nowej ery dla całej branży ULCC – podsumowano w komunikacie.
W Amin Travel obsługujemy podróże służbowe firm i instytucji. Zapraszamy do kontaktu.